Subtotal DKK 0,00
Moms DKK 0,00
Total DKK 0,00
Firmanavn
Navn
Adresse
Postnr.
By
LandDanmark
Momsnr.
E-mail
Deres reference
Telefon
Int. konteringsnr.

Din indkøbskurv

FragtDKK 0,00
LeveringDKK 0,00
TotalDKK 0,00
Moms udgør i altDKK 0,00
  • 0
  • Hurtig levering
  • Bæredygtige papkasser
  • Hurtig kundeservice
  • Papkasser fra egne fabrikker

Emballage trends6 trends inden for e-commerce emballage

Lad din eCommerce emballage være en kilde til begejstring hos dine kunder med de mest populære trends i branchen! Vi giver dig derfor 6 emballage trends, som du bør kende til, hvis du vil være på forkant med konkurrenterne i 2023. 

Markedet for e-handel er i konstant vækst og er blevet et populært valg blandt forbrugerne til køb af varer. Og det skyldes forskellige årsager. Muligheden for levering til hjemmet, bekvemmeligheden og den nemme produktsøgning er bare få af de fordele, der gør webshops til forbrugernes fortrukne sted at shoppe.

Fremgangen i e-handelsbranchen skaber et behov for kvalitetssikre og innovative emballageløsninger. Emballagen er en vigtig hjørnesten i e-handelsbranchen. Emballagen har nemlig mange funktioner, den skal både opbevare dit produkt, beskytte, transportere, informere og sælge. For nogle virksomheder er emballagen lige så vigtig som produktet selv. 

Det er vigtigt for dig som virksomhed at holde dig orienteret omkring tidens tendenser inden for e-commerce verdenen – også når det kommer til emballage. Det kan nemlig have direkte indflydelse på din økonomiske situation. Ved at holde sig ajour med de nyeste trends kan du forbedre kundeoplevelsen, reducere forsendelsesomkostningerne og minimere spild.

For eksempel kan brugen af emballage, der er skræddersyet til størrelsen af dine produkter være med til at reducere dine forsendelsesomkostninger, mens brugen af miljøvenlig emballage kan være med til at tiltrække de miljøbevidste forbrugere.

Desuden kan brugen af innovative emballagedesigns som for eksempel emballage der er let at åbne eller som kan genlukkes, forbedre den samlede kundeoplevelse og føre til øget kundetilfredshed og loyalitet. Ved at holde sig orienteret om trends inden for e-handelsemballage kan du træffe velinformerede beslutninger omkring din emballagestrategi og forbedre din konkurrencemæssige position på markedet.

Smart emballage

En emballage trend der især har vundet indpas på e-commerce markedet er smart emballage. Helt specifikt er der tale om emballage med QR-koder som også kaldes ”intelligent emballage”, der kan kommunikere med dine kunders smartphones eller lignende. QR-koder bringer din emballage til live og revolutionerer forbrugernes interaktion med dit brand. 

En pakke kan for eksempel indeholde en QR-kode der kommunikerer relevante produkt oplysninger for at hjælpe forbrugerne med at lære mere omkring produktet, dets fordele og anvendelsesmuligheder, få adgang til en samlevejledning eller læse mere omkring virksomheden.

QR-koder er et værdifuldt værktøj til at dele alle former for brugbare informationer med dine kunder. Det kan altså både fungere som et informations- og promoveringsværktøj. Det styrker både tilliden og forbedrer brandopfattelsen betydeligt.

QR kode emballage

Bekvemmelig emballage

Med den stigende popularitet inden for online shopping er bekvemmelighed blevet en nøglefaktor inden for emballage til e-handel. Du bør derfor have fokus på at vælge emballage, der er let at åbne, som kan genlukkes og som samtidig beskytter produktet under forsendelsen.

Ved at bruge emballage med funktioner som for eksempel rivstrimler, perforeringer eller trækflige. Hjælper det kunderne til hurtigt og nemt at få adgang til deres produkter uden brug af saks eller andre værktøjer. Det sparer ikke kun kunderne tid og kræfter, men mindsker også risikoen for at beskadige produktet under åbningen. Ved at gøre emballagen både praktisk og problemfri skaber det en bedre unboxing-oplevelse for dine kunder. Det øger kundetilfredsheden og loyaliteten.

E-commerce emballagen skal dog ikke kun være let at åbne, den skal også være nem at lukke. Genlukkelig emballage skal være designet til at gøre returprocessen så nem og bekvem som muligt for kunden. Det er også til gavn for dig som virksomhed, ved at gøre processen lettere og mere effektiv reduceres sandsynligheden for, at returneringen håndteres forkert eller går tabt. Det sparer dig både tid og penge.

Endelig kan emballage, der er let at åbne og lukke, også bidrage til at minimere spild, da kunderne er mindre tilbøjelige til at beskadige eller kassere emballagen, når de åbner eller lukker den. Dette kan bidrage til din virksomheds overordnede bæredygtighedsambitioner og reducere emballagens miljøpåvirkning.

Minimalisme

Minimalisme er det nye sort. Minimalistisk emballage og ”less is more”-tilgangen er en tendens, der vinder popularitet inden for e-handel. Det handler om at du bruger mindre pakkemateriale, samtidig med at du sikrer, at produkterne er beskyttet under forsendelsen. Desuden finder de fleste kunder det ubelejligt at skulle gennem tonsvis af emballage for at nå frem til selve produktet, hvilket fører til en masse spild. Dette reducerer ikke kun affaldet, men er også med til at reducere forsendelsesomkostningerne og kulstofemissionerne.

Minimalisme gælder også emballagens design. I de seneste år har der været en tendens til minimalistisk design af emballage til e-handel. Brug enkle, rene designs, der er lette at læse og forstå, og som afspejler din brandidentitet. Det minimalistiske design af brun emballage kan give den et stilrent og enkelt udseende, som mange forbrugere finder attraktivt. Det skyldes, at farven brun ofte associeres med naturlige materialer og bæredygtighed. Det kan også give indtryk af at din virksomhed værdsætter funktionalitet frem for flashy branding.

Bæredygtig emballage

Som i alt andet har bæredygtighed, genbrug og miljø også fået en central plads inden for emballage. Og er kommet for at blive. Mantraet reduce, reuse and recycle vinder større og større indpas hos forbrugerne. Forbrugerne er blevet mere bevidste om at reducere deres CO2-aftryk og er derfor mere tilbøjelige til at støtte mærker, der deler deres værdier.

Emballage er både et synligt og håndgribeligt signal omkring dit engagement inden for bæredygtighed. En undersøgelse viser, at 64 % af forbrugerne er mere tilbøjelige til at købe hos virksomheder, der bruger bæredygtig emballage. Det kan derfor godt betale sig at investere i bæredygtig emballage.

Multi-use emballage

Multi-use emballage er papkasser der tjener mere end et formål. Det er papkasser, der kan bruges til andet end det ene produkt, den skal kunne genbruges eller genanvendes, f.eks. kasser, da kan omdannes til opbevaringsbeholdere eller gaveæsker. Det er både en gevinst for dine kunder men i særdeleshed også for miljøet. Det kan bidrage til at reducere affaldet og forbedre bæredygtigheden i e-handelsbranchen.

Digital print

Digital print er en trend der også har vundet indpas inden for e-handel emballage. Trykmetoden har gjort sit indtog grundet dens effektive og æstetisk tiltalende designløsning for alle former for emballage. Med digital trykning har du mulighed for at få emballage med høj kvalitet og skarpe farver i mindre oplag. Dette giver dig fleksibilitet til at tilpasse emballagen til dit brand, og det gør det lettere at introducere nye produkter og kampagner. Digital print kan også være særligt fordelagtigt for mindre webshops, der hverken har behov for eller råd til at købe store oplag af emballage med tryk.

Digital print hjælper dig med at gøre din emballage til del af din markedsføringsindsats ved at bruge logo, brandbudskab eller andre markedsføringsslogans. Produktets emballage er nemlig et udtryk for din brandværdi og -identitet på markedet. Det gælder både den primære og sekundære emballage. Det giver dig mulighed for at differentiere sig fra konkurrenterne og skabe en unik brandoplevelse for dine kunder ved udpakningen.

[related="12429352,12429350,12429349,12429347,12429342"]