Vigtige mærkedage for januar 2023
Nyt år, nye mål og nye mærkedage. Det er oplagt at bruge nationaldage til nå dine marketingmål. Men for at kunne gøre det, er du selvfølgelig nødt til at kende til hvilke konkrete mærkedage, som kan være med til at tiltrække ekstra besøgende til din butik eller webshop. For at gøre det nemt for dig har vi derfor samlet en række vigtige nationaldage for januar 2023. Så lad dig inspirere af de forskellige mærkedage til at skabe kampagner og content på de sociale medier, og tilføj dem til din content marketing kalender. Mærkedage kan nemlig være en sjov og anderledes måde at komme i kontakt med både eksisterende og nye potentielle kunder.
Blue Monday 😴
Har du nogensinde hørt om årets mest deprimerende dag? Den kaldes Blue Monday og falder hvert år den tredje mandag i januar, og i 2023 kan vi "se frem til" Blue Monday den 16. januar. Det er ikke videnskabeligt bevist at, det skulle være årets mest deprimerende dag, men der er måske alligevel noget om snakken. Vi kender alle til de famøse January blues. Mange af os befinder os nemlig i gråt og trist vejr, vi bryder måske allerede vores nytårsforsæt, og efter nogle uger med julehygge og festligheder kan det være svært at vende tilbage til hverdagen.
Blue Monday er derfor den perfekte anledning til at bidrage med noget positivitet og give dine kunder og besøgende noget udover det sædvanlige – hvad enten om det er i din butik eller på din webshop. Det kan være alt lige fra vedlægge en rabatkode til en Goodie Bag i papkassen med din kundes ordre. Det vil med garanti sprede glæde og hjælpe din kunder med at komme igennem dagen – shopping hjælper jo næsten altid på humøret!
Have fun at work day 🎉
Have fun at work day falder den 27. januar, og det er vist en nationaldag, som de fleste virksomheder kan relatere til. Vi bruger en stor del af vores tid på arbejdet, så hvorfor ikke udnytte dagen til at sprede lidt ekstra glæde på arbejdspladsen. Ved at gøre noget godt for dine ansatte øger du både dine medarbejders motivation og engagement. Så find på nogle sjove aktiviteter, og server noget lækkert mad for dine ansatte – kun fantasien sætter grænser, og du ved bedst hvad der fungerer for dig og din virksomhed.
Glade medarbejdere er lig med glade kunder. Mens du er i gang med alt det sjove, så glem ikke at dele det på de sociale medier. Kunderne elsker nemlig at se hvad der foregår bag facaden. De vil gerne kunne mærke personligheden bag et brand, og hvilken dag er mere oplagt at gøre det på. Så lad dine medarbejdere lave Takeover på din virksomheds sociale medier, og lad dine følgere få et indblik i jeres hverdag. En undersøgelse viser desuden, at 57,5 % af forbrugerne er mere tilbøjelige til at købe fra virksomheder med en stærk brand personlighed, mens 51,2 % af forbrugerne har tendens til at vælge et brand ud fra den måde de kommunikerer online – og her er det den personlige, sjove og sarkastiske tilgang, der resonerer bedst hos kunderne.
At dele en arbejdsdag på de sociale medier, og vise hvor fedt det er at arbejde i lige netop jeres virksomhed, er også en god måde at tiltrække nye kandidater på.
‘Shop for Travel’ Day 🛫
Lige så snart en ferie slutter, begynder vi allerede og tænke på den næste, og det er lige nøjagtig det der sker i januar. Juleferien er slut, og det er koldt og gråt udenfor, så det er ikke så underligt at mange af os allerede går og drømmer om den næste ferie. Den 10. januar er det ’Shop for Travel’ Day, og det minder os om, at begynde at planlægge den næste ferie allerede nu. At rejse kræver en række forberedelser, uanset om der er tale om bade-, vandre-, eller skiferie, så brug mærkedagen til at inspirere dine kunder til at shoppe til deres næste rejse. Så hvis din virksomheds produkter henvender sig til den ene eller anden rejseform, kan du med fordel køre nogle ekstraordinære tilbud på netop denne dag.
Get to know Your Customers Day 👋
Dine kunder er grundstenen i din forretning. Derfor er det heller ikke uden grund, at mærkedagen Get to know Your Customers Day fejres hele fire gange om året, og første gang er den 19. januar. Dagen er derfor en god anledning til at give tilbage til dine kunder og gøre en ekstra indsats for at fejre dem. Det er nemlig vigtigt at huske, at hvis dine kunder er glade, så trives din virksomhed. Der er mange måder hvorpå, at du kan pleje dine kunderelationer. Du kan derfor med fordel række ud til dine gode kunder, og takke dem for deres loyalitet. Hvis du sender takkehilsnen via e-mail, så husk at medsende en rabatkode og opfordre dine kunder til at give dig noget feedback, så du ved på hvilke parametre, at du kan forbedre din service.
Derudover er de sociale medier en oplagt mulighed for at interagere med dine kunder. Det er nemlig afgørende at kende til dine kunders præferencer, så du er sikker på at dine produkter matcher deres behov. Stil dem spørgsmål og lær dem bedre at kende. Det vigtigste er at dine kunder føler sig set og hørt, så lyt til deres tanker og idéer. Hvis du formår at skabe loyalitet til dine kunder, vil de for fremtiden også være villige til at betale mere for dit produkt. En fremragende kundeservice vil desuden være med til at fremme fastholdelsen af dine kunder.
[related="12429342,12429347,12429349,12429350,12429352"]