Subtotal DKK 0,00
Moms DKK 0,00
Total DKK 0,00
Firmanavn
Navn
Adresse
Postnr.
By
LandDanmark
Momsnr.
E-mail
Deres reference
Telefon
Int. konteringsnr.

Din indkøbskurv

FragtDKK 0,00
LeveringDKK 0,00
TotalDKK 0,00
Moms udgør i altDKK 0,00
  • 0
  • Hurtig levering
  • Bæredygtige papkasser
  • Hurtig kundeservice
  • Papkasser fra egne fabrikker
Unboxing af ordre

8 tips til at give dine kunder en mere personlig oplevelse

E-handel har langt færre kontaktpunkter mellem dit brand og dine kunder end i den fysiske detailhandel. Det betyder, at dine kunder hurtigt kan opfatte et onlinekøb som både standardiseret og upersonligt, så det er vigtigt, at udnytte de få kontaktpunkter du rent faktisk har med dine kunder. Et vigtigt kontaktpunkt, som du i høj grad har kontrollen over, er dine forsendelser. Her har du mulighed for at give dine kunder en mere personlig oplevelse. At skabe en tilknytning til dine kunder og behovet for at engagere sig med dem bør være en nøgleprioritet for at generere salg og fremme kundeloyaliteten. Selvom handlen foregår online, så er der adskillige måder at styrke kundeoplevelsen på, lige fra exceptionel kundeservice og attraktive loyalitetsordninger til spændende produktemballager.

Tænk ud af boksen

En papkasse er mere end bare en kasse. Vi tror på, at emballage kan meget mere end blot at beskytte kassens indhold. Har du hørt om oplevelses-drevet emballage? Det er et fænomen som handler om at vække opsigt med sin emballage. Det handler om at designe en papkasse der en blanding af funktionel og har wow-faktor. Denne kombination er vigtig, da førstehåndsindtrykket er det som tæller. Det nytter ikke noget hvis emballagen er praktisk og omkostningseffektiv, men fejler på førstehåndsindtrykket. Det er vigtigt at gøre noget ekstra ud af ens forsendelser så pakken tilføres noget ekstra værdi og måske prestige. Det er desuden vigtigt, at der skabes en forbindelse mellem æsken og dens indhold. Det skal nemlig være muligt for dine kunder, at skabe associationer til dit brand og dine produkter når de ser papkassen. På den måde formår du at skabe du en enestående oplevelse gennem din emballage og en mindeværdig unboxing oplevelse. 

Online shopping

Det altafgørende førstehåndsindtryk

Når dine kunder shopper online, er emballagen det første fysiske kontaktpunkt mellem dig og dine kunder, og er et unikt touchpoint. Derfor er leveringsøjeblikket også en enestående mulighed for at skabe en god oplevelse for dine kunder. En pakke, hvor der er tænkt over den mindste detalje lige fra indholdet til designet, vil uden tvivl gøre underværker på kundernes opfattelse af dit brand. De fleste e-commerce virksomheder kender værdien af at gå den ekstra mil for kunden. Der findes mange kreative måder at skabe et godt indtryk blandt dine kunder. Sandheden er nemlig at alle kunder ønsker at føle sig specielle.

Skab en mindeværdig unboxing oplevelse

I dette blogindlæg har vi listet nogle idéer til hvordan du kan give dine kunder en mere personlig oplevelse, og derved holde lidt længere på deres opmærksomhed. Mulighederne er nemlig mange når det kommer til at gøre noget ekstra for dine kunder, og det behøves ikke være forbundet med store omkostninger. Pakken kan indeholde alt lige fra farverigt silkepapir, håndskrevne sedler, rabat kuponer til gratis prøver. Det handler blot om at levere mere værdi til kunden end de forventer eller forudser.

#1 Silkepapir

Pak dine produkter ind i silkepapir, det gør både indpakningen mere elegant og tilfører samtidig noget ekstra spænding og bidrager til nysgerrigheden hos kunden, da produktet ligger lidt gemt i kassen. Silkepapiret tilfører desuden noget farve til den ellers brune papkasse, og indpakningen vil derfor fremstå mere eksklusiv.

#2 Klistermærker

Brugen af klistermærker er også en måde at skille sig ud på. Klistermærket kan både bruges til at forsegle silkepapiret, takke dine kunder for købet eller indsætte din virksomheds logo. Det giver dig mulighed for at promovere dit brand, og gør det nemt for dine kunder at identificere, hvem pakken er fra.

#3 Personlige hilsner

Vedlæg små postkort hvor du har mulighed for at skrive en håndskreven personlig hilsen. Det kan naturligvis være en tidskrævende proces, især hvis du har mange ordre og er derfor svært at skalere. Men det giver kunden en følelse af at være unik og værdsat, og samtidig viser dit brand noget personlighed. Hvis du ikke har tid til håndskrevne personlige hilsner, så kan du med fordel vælge at få printet små standardiseret takkehilsner på papkassen.

#4 Rabatkoder

Vedlæg en seddel med en rabatkode til det næste køb. På den måde tilskynder du dine kunder til at handle hos dig igen, og der er derfor større sandsynlighed for at du vil lande endnu en ordre hos den samme kunde. Det er alt andet lige nemmere at sikre gentagne køb hos den samme kunde end at erhverve sig en helt ny kunde.

#5 How-to guide

Forklar kunden hvordan vedkommende får mest mulig værdi ud af det givne produkt – det kunne eksempelvis være en instruktion til hvordan produktet bedst bruges. Det gør det nemt for dine kunder, at komme i gang med at bruge produktet og sparer dem derfor for en masse tid.

#6 Returlabel

Det er en ekstra god service, at vedlægge en returlabel i din kundes ordre. Det er ikke nødvendigvis sikkert, at din kunde får behov for den, men hvis produktet ikke skulle leve op til forventningerne, så kan din kunde altså få lov til at returnere produktet uden besvær.

#7 Gratis prøver

Vedlæg små gratis prøver på dine produkter. Gratis produkter kan være med til at booste din virksomheds salg, da kunderne får øjnene op for produkter, som de ikke vidste at de havde brug for eller havde hørt om før. Tanken er, at kunderne vil være mere villige til at betale fuld pris for et produkt, som de allerede har fået lov til at prøve i forvejen.

#8 Bæredygtig emballage

Der er flere måder bæredygtige tiltag når det kommer til emballage. Først og fremmest bør du bruge de rigtige størrelse papkasser. Overemballering er et no-go, og det vil sende et dårlig signal til dine kunder og efterlade et negativt indtryk. Desuden bør du bruge bæredygtigt emballagefyld af papir eller majsstivelse samt bruge så minimalt tape som muligt.

[related="5566794,5566793,5566792,7891136,7891138"]