Subtotal DKK 0,00
Moms DKK 0,00
Total DKK 0,00
Firmanavn
Navn
Adresse
Postnr.
By
LandDanmark
Momsnr.
E-mail
Deres reference
Telefon
Int. konteringsnr.

Din indkøbskurv

FragtDKK 0,00
LeveringDKK 0,00
TotalDKK 0,00
Moms udgør i altDKK 0,00
  • 0
  • Hurtig levering
  • Bæredygtige papkasser
  • Hurtig kundeservice
  • Papkasser fra egne fabrikker

Miljøvenlige papkasser6 grunde til at vælge miljøvenlig emballage

Vi ved, at det ikke er let at håndtere klimakrisen, men vi tror på, at papirbaseret emballage kan være et af svarene. Det moderne og miljøbevidste samfund stiller i dag langt højere krav til, at emballagen kan fremstilles med et minimum forbrug af ressourcer og energi. Derfor er bæredygtigt emballage også en global megatrend og ikke uden grund. At have bæredygtighed på din virksomheds agenda er i dag et vigtigt konkurrenceparameter. Der er mange grunde til at gøre brug af miljøvenlig papemballage, men nedenfor har vi udvalgt 6 (gode) grunde til at vælge bæredygtigt emballage.

Bonus info!

Bæredygtigt emballage er emballage, som er produceret uden miljøskadelige materialer. Materialerne er derfor som oftest nemme at genbruge, kompostbare og biologisk nedbrydelige samt produceret af vedvarende ressourcer.

#1 Paper ticks all the (right) boxes

Bølgepap er naturligvis ikke den eneste miljørigtige emballage, men materialet opfylder i høj grad de krav, omkring genanvendelighed og minimalt forbrug af ressourcer, som samfundet stiller. Materialet så dagens lys omtrent hundrede år, før det overhovedet blev almindeligt at tale om miljø, energi og ressourcer. Men fordele på disse områder var altså indbygget i bølgepap helt fra starten. Bølgepap er i Danmark den almindeligste form for emballage. Materialets fleksibilitet, lethed og styrke har betydet, at over 60 % af Danmarks eksport foregår i bølgepapemballage. Kommende europæiske miljøkrav til transport- og opbevaringsemballage vil sandsynligvis få denne andel til at stige yderligere.

#2 Forbrugerne foretrækker bæredygtigt emballage

Forbrugerne fokuserer mere end nogensinde før på leve bæredygtigt, og er altså villige til at betale dét ekstra for at beskytte miljøet. En ny undersøgelse foretaget af Smurfit Kappa viser, at 50 % af forbrugerne er villige til at betale mere for bæredygtig emballage og levering. Desuden viser selvsamme undersøgelse, at 33 % af forbrugerne ovenikøbet har afvist et køb på baggrund af emballagens manglende bæredygtighed. Undersøgelserne viser, at der blandt forbrugerne er stor bevidsthed omkring miljøvenlig emballage, og at det har stor betydning for den endelige købsbeslutning. Det er derfor værd at have in mente, at højere priser ikke nødvendigvis skrammer kunderne væk, så længe pengene går til at godt formål. Kunderne ønsker nemlig at tage del i miljøkampen.

Miljøvenlig papkasse

#3 Dine kunder forventer, at du gør noget for miljøet

Virksomhederne spiller en stor rolle i kampen mod en mere bæredygtig verden. Det skyldes både deres ansvar og deres evne til at påvirke forbrugerne og hjælpe dem med at tage et aktivt bæredygtigt valg. Forbrugerne har desuden også selv en stor interesse i at hjælpe miljøet, og er opmærksomme på, hvilken indflydelse deres forbrug har på miljøet. En undersøgelse viser, at 88 % af forbrugerne gerne vil have, at virksomheder hjælper dem til at blive mere miljøvenlige i dagligdagen. Det er derfor vigtigt, at du som virksomhed gør en indsats for, at hjælpe og påvirke dine kunder i den rigtige retning.

#4 Bæredygtig emballage er mindst lige så brugervenligt som alt anden emballage

Det er vigtigt at pointere at miljøvenligt emballage beskytter dine varer mindst lige så godt som konventionel emballage. Dine produkter er derfor lige så godt beskyttet under forsendelse i de bæredygtige papkasser, men beskadiger blot miljøet mindre. Desuden fejler brugervenligheden heller ikke noget. De bæredygtige papkasser er nemlig mindst lige så brugervenlige som alt anden emballage.

#5 Plastik har et dårligt ry

Plastik har et image problem blandt forbrugerne, hvorfor brugen af plastik kan skabe distance til dine kunder. Mange virksomheder markedsfører sig på at deres plastikemballage kan blive genbrugt og genanvendt. Problemet er bare, at mange forbrugere slet ikke ved, at statistikkerne viser at mindre end 2 % af plastaffaldet, som er produceret siden 1950’erne, faktisk er blevet genbrugt. Det betyder, at mere end 90 % er blevet bortskaffet i det naturlige miljø. Modsat plastik emballage har papirbaseret emballage derimod høje genanvendelsesrater. Papirbaseret emballage har nemlig en indsamlingsgrad på 93 % og en genanvendelsesgrad på 84 %, og har derfor den laveste risiko for at blive til affald.

Genanvendeligt emballage

#6 Giver din virksomhed en miljøvenlig profil

Det handler ikke længere kun om bæredygtige produkter. Kunder ønsker i dag, at du som virksomhed, gør en forskel for miljøet på flere områder. En bæredygtig emballagestrategi kan derfor også være med til at styrke din virksomheds brand perception. Det forbedrer altså din virksomheds image, og ved at imødekomme forbrugernes krav til bæredygtig emballage, så øger du samtidig kundeloyaliteten. Din virksomheds miljøvenlige profil er desuden i høj grad med til at tiltrække potentielle kunder, og dermed skabe et øget salg. Undersøgelsen foretaget af Smurfit Kappa viste også, 73 % af forbrugerne mener, at papir- eller papemballage er en vigtig indikation, når man skal gennemskue en virksomheds bæredygtige agenda. Desuden finder 40 % af forbrugerne det vigtigt, at informationer eller symboler fremgår af produkt- og forsendelsesemballagen. Det skyldes, at det gør det lettere for forbrugerne at gennemskue din virksomheds grønne profil.

[related="12429347,11365768,5566537,5566460,12429342"]