Subtotal DKK 0,00
Moms DKK 0,00
Total DKK 0,00
Firmanavn
Navn
Adresse
Postnr.
By
LandDanmark
Momsnr.
E-mail
Deres reference
Telefon
Int. konteringsnr.

Din indkøbskurv

FragtDKK 0,00
LeveringDKK 0,00
TotalDKK 0,00
Moms udgør i altDKK 0,00
  • 0
  • Hurtig levering
  • Bæredygtige papkasser
  • Hurtig kundeservice
  • Papkasser fra egne fabrikker

Emballage trendsEmballage trends i 2022, som du bør overveje

For at skabe den bedste grobund for din forretning handler det om at følge med i tidens trends og tendenser – det gælder også indenfor emballage. Emballage er et vigtigt element og en del af den samlede ydelse, som du tilbyder dine kunder. Papkasser har nemlig til formål at beskytte alle slags produkter i forbindelse med opbevaring, forsendelse eller salg. Desuden kan emballage også benyttes i forbindelse din virksomheds markedsføringsindsats. Emballage er derfor en stor og væsentlig del af din virksomheds forretningsmodel lige fra forsendelse til promovering af dit brand.

1. Fleksibel emballage trender

Bliv den fortrukne webshop på markedet med fleksibel emballage. Nem og fleksibel emballage er nemlig en trend der vinder stort indpas på e-commerce markedet både blandt webshop ejerne og forbrugerne. Emballagemarkedet er stort, og de nyeste teknologier gør, at der kan designes og produceres emballage, der optimerer hele din værdikæde – lige fra pakning af ordren til kundens modtagelse. Der findes mange forskellige typer af innovative papkasser som både er nemme at opbevare, stærk kvalitet og gør det bekvemt for forbrugerne at åbne.

Hos Smurfit Kappa Systemkassen har vi naturligvis også designet emballage, der henvender sig specifikt mod e-commerce markedet, da de er designet med de rette forsendelsesegenskaber. Papkasserne der er egnet til e-handel kalder vi webbox og QuickPack. Vores webbox er en webshopkasse med variabel højde, mens vores QuickPack er udstyret med returfunktion. Læs mere om dem her.

Webshop emballage

2. Papkasser med logo

En af tidens emballage trends er print på emballage. Med print på dine papkasser har du mulighed for at skabe unikke emballageløsninger, som passer til dine produkter og brandidentitet. Ved at benytte logo og farver på dine forsendelseskasser giver det dig mulighed for personalisering af emballagen, øge din kendskabsgrad og giver samtidig adgang til unikke tilpasningsmuligheder.

Hos Smurfit Kappa Danmark er innovation et vigtigt parameter. Vi har over 1.000 designere på tværs af vores virksomheder og over 8.500 forskellige emballagekoncepter. Vi gør brug af banebrydende teknologi til at designe og levere innovative emballage- og displaydesign til vores kunder. Når vi designer emballage tager vi udgangspunkt i dine specifikke ønsker, og kombinerer det med vores viden, erfaring og passion. Til sammen bidrager det til at skabe værdifulde og kreative løsninger til vores kunder.

Specialdesignet emballage er for alle - både for større og mindre virksomheder. Så hvis du ønsker design, farver eller logo på dine papkasser så kontakt os endelig for at høre mere omkring dine muligheder. Vi kan kontaktes på telefon +45 79 33 79 33.

3. Personliggør din emballage

Det behøves ikke at være dyrt at skabe opmærksomhed omkring dit brand. Du kan nemt skabe noget larm med din emballage, så den skiller sig ud blandt de mange standard papkasser. På den måde kan forbrugerne nemt få øje på dit brand. Endvidere kan personlig emballage være med til at fortælle en historie om dit brand og dets værdier.

Storytelling har en stærk indvirkning på dine kunder, og du kan derfor med fordel vælge at fortælle den gode historie igennem din emballage. Personalisering af din emballage giver dig desuden mulighed for at differentiere dig fra dine konkurrenter, dette gælder både forsendelsesemballage men også emballage og displays i butikker. Personalisering af emballage giver mulighed for, at dine kunder kan identificere sig og skabe associationer til dit brand.

4. Farver trender

Benyt iøjefaldende farver, unikke designs, og forskellige elementer og effekter på din emballage. Farverne vil tiltrække og skabe bevidsthed blandt forbrugerne. De forskellige farver har alle forskellig indvirkning på forbrugernes hukommelse, beslutninger og handlinger.

Nogle farver vil tiltrække opmærksomhed, andre vil tiltrække impulskøbere, og nogle vil skabe følelsesmæssige reaktioner. Det vil derfor være en fordel, at sætte sig ind i hvad de forskellige farver afspejler. Emballage kan derfor benyttes til at få dit brand i top of mind hos forbrugeren. Dermed sagt at farver spiller en stor rolle i kundernes købsbeslutninger. Dristige farver samt visuelle elementer kan være med til at skille dig ud fra mængden. Det har nemlig aldrig har været vigtigere i et konkurrencepræget marked.

5. Design og bæredygtighed går hånd i hånd

Nok skal designet være i orden, men det skal fokusset på bæredygtighed også. Derfor er genbrugsemballage en af de helt store trends. Det hele er rettet mod fænomenet cirkulær økonomi, som handler om de tre R’er: recycle, reduce og reuse. Alle tre principper handler om at få virksomheder og forbrugere til at agere mere miljøvenligt, både generelt set og når det kommer til brugen af emballage.

Det første du som virksomhed skal have fokus på er, at købe bæredygtige papkasser. Det vil sige emballage der er produceret ud fra bæredygtighedsprincipper. Sørg derefter for, at affaldssortere emballagen korrekt, og tilskynd dine kunder til at gøre det samme. Endvidere er det det vigtigt, at reducere brugen af emballage så vidt muligt. Det kan du gøre ved at vælge en papkasse, der matcher produktets størrelse, så du minimere spildplads samt brugen af overflødigt kassefyld.

Til sidst kan du også med fordel genbruge din emballage, ved at bruge den samme papkasse flere gange samt tilskynde dine kunder til at gøre det samme ved returneringer (Tip: Benyt papkasser der er designet til returneringer).

6. Vær transparent igennem hele værdikæden

Med ærlighed kommer man længst. En vigtig trend er nemlig at præsentere din virksomhed, dens værdier og produkter på en ærlig og transparent måde. Det er uhyre vigtigt for at skabe tillid blandt medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere. Det handler derfor om, at være fuldstændig åben og ærlig omkring hvordan dine produkter er produceret, og hvad de indeholder. Det gælder desuden også ved brugen af emballage til dine produkter.

Her skal du også være præcis i din argumentation omkring dine overvejelser og hvilke til- og fravalg, som du har gjort dig. Dette gælder også, hvis man bruger hele tematikken omkring bæredygtighed i sin markedsføring. Det er vigtigt ikke, at gøre ens produkter og services mere bæredygtige end de er eller komme med vildledende informationer.

[related="5566799,5573898,5566517,5566509,5566462"]